svivien

  

 A blogról:

Nihil ducius quam omnia scire

Jelen oldal az ELTE tanárképzésének Korszerű tanári mesterség című kurzus sikeres teljesítésének céljából jött létre. A blog tartalmazza saját reflexióimat, melyeknek elkészítésével közelebb kerülhetek tanári pályám megkezdéséhez. Várhatóan a reflexiók középpontjában az IKT-s eszközhasználat áll majd, mely nélkülözhetetlen a modern, XXI. századi oktatáshoz, s hogy a tanulás a gyermekeknek valóban élményközpontú legyen.

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 
 

 

 

Produktumok és reflexiók

Pinterest mint a társas tanulás eszköze

2019.03.13. 22:48, sarnyaivivi

Az irodalom tanítása

  • Amikor 9. osztályban a görög mitológia szereplőit tanuljuk, nagyon fontos, hogy alaposan megismerjék az istenségeket és a mitológiai alakokat, hiszen azok az egész irodalomtörténeten végig vonulnak, és meghatározó szerepet töltenek be. Éppen ezért maradandóan rögzíteni kell őket. A feladat az, hogy csoportokban keressenek képeket a Pinteresten az adott mitológiai alakokról, és az ábrázolásokat alaposan elemezzék, vonják le a konklúziókat.
  • Amikor 11. osztályban a nyugatosokat tanítjuk, akkor minden diák kap egy írót, költőt, vagy a nyugatos körökben mozgó művészt. A házi feladat az, hogy az életrajzából válasszanak ki egy kevésbé ismert, érdekes és izgalmas történetet, amelyről írjanak a művész nevében egy E/1-ben megfogalmazott cikket, és hozzá minél több képet társítsanak.
  • Amikor 10. osztályban a Bánk Bánt olvassuk, az ilyen idős gyermekek számtalan problémába ütközetnek az olvasmánnyal kapcsolatban. Olvasás közben gyűjtsék össze a problémákat, és írjanak egy problémafelvető cikket a Pinterestben.
  • Amikor 12. osztályban az Édes Annát olvassuk, igen sok szempontból megközelíthetjük a cselekményt. Minden diák kap vagy választhat magának egy szereplőt, akinek a szempontjából be kell mutatnia a történetet, fel kell derítenie a bűnügyet, meg kell magyaráznia az indítékokat, a hibákat. Írjanak belőle cikket a Pinterestre, csatoljanak képet a szereplőkről, rajzolják le a szereplőt vagy egy őket jelentősen érintő jelenetet, és ezt is illesszék be.

 

Tabletet az oktatásba? Tabletet az oktatásba!

2019.02.27. 23:26, sarnyaivivi

Sokan olvashattak, hallhattak már arról, hogy a tabletek bevonása az oktatásba milyen hasznos és előremutató lépés lenne. Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy – mivel már többször jártam az országban – betekintést nyerhettem a kanadai oktatásba, amiről nem túlzás azt állítani, hogy pionír, példamutató és rendkívül előremutató. Igaz, megfigyeléseimet egy alsós osztályban végeztem, de a kanadai középiskolások velem megosztott tapasztalatai alapján tudom, hogy a rendszer a felsőbb osztályokban is tökéletesen működik.

Albertában, Kanadában ugyanis minden diák kap az iskolától egy tabletet, és náluk (a videó az Egyesült Államokban készült, ott máshogy működik) a diákok haza is viszik, teljes mértékben birtokukba veszik az eszközt. Mindaz, amiről mi itthon az e-learninggel kapcsolatban álmodunk, az Kanadában már megvalósult. Az órákon nem elvetendő, sőt, előírt használni a tabletet, az internetet, a tanító (és a tanár) a beépített oktatási alkalmazások segítségével adja ki az órai és a házi feladatokat is. Náluk a projektmódszerrel való tanulás nem csak egy fantazmagória, a kanadai oktatás innovatív, fejlett, aminek köszönhetően magabiztos, csapatjátékos, innovatív fiatalokat nevelnek a társadalom számára.

 

Hogyan fejlesszünk két kompetenciaterületet egy módszerrel?

2019.02.27. 22:12, sarnyaivivi

A digitális módszerek integrálása az oktatásba korunk egy elengedhetetlen oktatásügyi kérdése lett. Nem lehet elsiklani amellett a tény mellett, hogy az Y generáció óta a fiatalok információfeldolgozását megváltoztatta a gyakori internethasználat, illetve az, hogy az okostelefonok, tabletek segítségével szinte bármi azonnal elérhető. Véleményem szerint ha nem alkalmazkoduk ehhez a változáshoz, akkor pedagógiai munkánk könnyen hiteltelenné válhat a gyermekek szemében. Az IKT használatának persze nem arról kell szólnia, hogy amit eddig papír alapon tettünk meg, azt most valamilyen tanulási applikáció segítségével helyettesítsünk, mert akkor valódi újítás nem történt a tanításban, sokkal inkább a gyermekek által is használt és kedvelt felületeket kellene bevezetni az oktatás menetébe.

Jelen bejegyzésemben az osztályblog hasznosságára szeretném felhívni a figyelmet, amely egyszerre két kompetenciaterületet is fejleszthet: a tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítését, fejlesztését; illetve a pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelését. Leendő magyartanárként nem is kell olyan kitételt tennem a jövőre nézve, hogy csak a saját osztályomnak, osztályfőnökként adhatok ki olyan instrukciót, hogy készítsenek osztályblogot, hiszen egy magyartanár – szaktárgyi sajátosságokból adódóan – az osztályon belüli kommunikáció felelőse is lehet, arról nem is beszélve, hogy a beadandó fogalmazásokat is kérheti osztályblogra tenni, aminek fontosságára a következő pontban térek ki.

 

A pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése

Miért játszik fontos szerepet a folyamatos értékelésben az osztályblog? Ha már készen van az osztályblog felülete, amelyhez az osztály minden tagjának van szerkesztői jogköre, akkor magyartanárként könnyen integrálhatjuk a gyerekek körében egyébként is népszerű blogolást a tanulás folyamatába. Ha egyébként olyan házi feladatot adnék ki a diákoknak, hogy írjanak egy beadandó dolgozatot egy műértelmezésről, akkor ezentúl fel lehet hagyni azzal a – gyermekek számára – unalmas módszerrel, hogy a papír fölött görnyedve jegyezzék le a gondolatukat. Feladat válogatja természetesen, de értelmezésüket a blogba töltik majd fel akár írásosan, akár vlog formájában. S hogy ez miért jó? Mert a diákok kommentekben értékelni tudják egymást, folyamatosan visszaigazolásban részesülhetnek a tanár és az osztálytársaik által is. Kutatások bizonyítják, hogy amennyiben a gyermekek megtanulják egymást értékelni, személyiségfejlődésük is kiemelkedőbb.

 

A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése, fejlesztése

Azt jól tudjuk, hogy a tanuláshoz elengedhetetlen a pozitív légkör, amelynek kialakítását az osztályblog is elősegítheti. Az írás, blogolás, vlogolás iránt fogékony osztálytársak az év elején egy munkacsoportot alakíthatnak, és az osztályblog létrehozása, karbantartása az ő feladatuk lesz, de a tanári segítség természetesen minden esetben elérhető kell, hogy legyen. Ennek a munkacsoportnak fontos felhívni a figyelmét arra, hogy az osztályblog ne kizárólag a magyarórák dolgozatainak feltöltésére szolgáljon, de az osztály szórakoztatására is, illetve egyéb tantárgyakhoz is felhasználhatják. Több menüpont létrehozásával ugyanis számtalan funkciót elláthat az oldal. Közös emlékeket oszthatnak meg egymással, a legtöbb osztály ma már például az osztálybulikról, osztálykirándulásokról vlogot forgat, ezt pedig feltölthetik ide, hogy a többiek is bármikor visszanézhessék azokat, fotókat, mémeket tölthetnek fel. Létrehozhatnak emellett külön menüpontot például a matek fakultációsok számára, hogy a meglátásaikat, kérdéseiket felvethessék a társaiknak. Ami nagyon fontos ebben az esetben is, hogy a kommentelés lehetősége minden menüpontban legyen adott, hogy a kommunikáció gördülékeny lehessen. Mindezek mellett így olyan lehetőséget is adhatunk a diákoknak, hogy bizonyos problémákra – akár az osztállyal, akár a tanárokkal, akár a tananyaggal kapcsolatban – anonim módon mutathassanak rá.

 

Did you know?

2019.02.21. 17:19, sarnyaivivi

Elgondolkodtató az, hogy valószínűleg a legkeresettebb munkák azok lesznek egy-két évtized múlva, amelyek jelenleg még nem is léteznek.

Elejére | Újabbak | Régebbiek | Végére |
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?